Prirodna maska za lice sa AHA kiselinama

Kao što sam i najavila na FB stranici - donosim vam post o mom otkriću godine. Za ovaj recept sam saznala na blogu Small Bits of Loveliness koji obožavam i po meni je jedan od najboljih organskih blogova u regiji. Preko nje sam saznala za jedan fantastičan zeleni čaj (jedna od mojih slabih točaka), ali o tom drugom prilikom.



Ako pratite beautysferu redovito, sigurno ste već čuli nešto o AHA i BHA kiselinama. Ako niste, ovo je odličan članak sa PC stranice koji će vam dati najosnovnije informacije vezane za njih. I mene su jako zaintrigirale jer sam odustala od klasičnih (mehaničkih) peelinga tj. uklanjanja površinskog sloja mrtvih kožnih stanica jer su mi pregrubi i ubrzavali su pucanje kapilara po licu. Problem sa kiselinama koje se mogu kupiti u lokalnih dućanima ili web stranicama - cijena. Najjeftiniji proizvod sa AHA kiselinama koji sam našla je Madara AHA peel koji dođe 200 kn. Paula's Choice nudi uzorke svojih proizvoda po povoljnim cijenama no ako vas se koji svidi (među njima je nekolicina tretmana sa kiselinama) za njega će te u pravilu iskešati preko 200 kn (ne uključujući poštarinu). REN Skincare maska sa kiselinama dođe cca 350 kn. Pitanje koje slijedi: kako isprobati i u konačnici koristiti AHA kiseline bez bankrota? Odgovor je u prirodi. Ili praktički ispod vašeg nosa svaki put kad uđete u malo bolje opremljenu samoposlugu. Da, mislim da čaj.

Kako, pobogu, čaj može djelovati kao AHA tretman? Može i to - čaj od hibiskusa, poznatog i kao afrički slijez (lat. Hibiscus sabdariffa). Prije nego što počnem pričati malo detaljnije o ovoj prekrasnoj biljci, predstavljam vam: Suban čaj - hibiskus i šipak.


U ovom pakiranju se nalazi 25 filter vrećica po 2,5 grama, ukupne gramaže 62 grama. Cijena je 12 kn, no ja sam ga kupila na nekoj promoci u Lavanda Mia ljekarni za samo 10 kn. Njihovi proizvodi su dostupni i na Terra Organica web shopu i u Kemigu. Ako ne možete pronaći baš ovaj čaj, bez brige - šipak i hibiskus su jedni od najprisutnijih čajeva na policama svih dućana, pa tako i u Konzumu gdje možete kupiti čajeve od Franka, Podravke, 1001 Cvet, KPlus, itd. Cijene čajeva se kreću od 7 do 20 kuna maksimalno, što je opet velika stvar jer štedite na skupljim proizvodima koji nisu prirodni a proizvod se neće baciti jer može služiti i za spravljanje napitka. Za bolje investirane novce, odaberite čajeve sa većim udjelom cvjetova hibiskusa u mješavini.

Vratimo se na hibiskus, odnosno konkretno na njegov kemijski sastav. On je itekako dobro istražen, pa nije ni čudo da je već tako dugo u primjeni za rješavanje kojekakvih bolesti i simptoma te prevenciju istih. Hibiskus sadrži 15 do 30% biljnih kiselina, među kojima su limunska, jabučna, vinska, askorbinska i mnoge druge. Sadrži i C vitamin (koji pomaže u održavanju imuniteta i kod bolje apsorpcije željeza) te fitokemikalije zvane flavonoide (o njima više ovdje). Ovo čudo se sa razlogom naziva "botox biljka". Tvari na koje nama koriste za masku su upravo kiseline. Osim hibiskusa, ovaj čaj sadrži i šipak, poznat kao jaki izvor antioksidansa. Zajedno čine pravu eksploziju korisnih i bome efikasnih tvari koja je na meni rezultirala turbo glatkom, čistom, ujednačenom i blistavom kožom.

Recept za masku je ultra jednostavan: uzmite pola čajne žličice čaja odnosno jednu vrećicu čaja i pomiješajte sa malo vode. Pod malo vode mislim na 20ak kapi do maksimalno jednu jušnu žlicu. Možete koristi destiliranu vodu ili hidrolate iako osobno koristim i preporučujem destiliranu. Ako imate ekstra suhu kožu, možete dodati i kapljicu glicerina. Promiješajte i nanosite rukama na lice. Već nakon par minuta osjetiti ćete peckanje na licu što znači da maska radi svoj posao. Ja držim masku samo 5 minuta na licu što je itekako dovoljno za odmah vidljive rezultate. Kad sam ju prvi put nanjela, mislila sam da nema šanse da neki random ČAJ može napraviti isto kao neki skupi tretmani no bome sam se prevarila.

Evo kako mješavina izgleda netom nanesena na kožu:


Ne garantiram da vam ukućani neće vrištati kad vas vide sa ovim na licu, prešetavajući se preko stana/kuće. Izgleda gadno, no bez brige - tamne čestice su cvjetovi, sjemenke (žuto) su šipkove, a intezivna crvena boja dolazi iz obje biljke. Ova vam maska neće obojati kožu u crveno. Za korištenje čaja kao maske bilo bi idealno usitniti ga sa npr. mlincem za kavu. Ja sam ga pokušala smrviti u mužaru ali mi nije uspilo pa nanosim masku za sad na ovaj način.

Rezultat (nakon prvog nanošenja)? Nevjerojatno čista, škripavo glatka i ujednačena koža. Manje vidljive i očišćene pore. Crvenilo kože na suhim/osjetljivim djelovima - obrazima, no razlog tome je što sam ostavila masku nešto više od 10 minuta na licu. Drugi put sam masku držala samo 5 minuta i nije bilo crvenila, no zato je maska napravila nešto slabiji posao. Ovu masku koristim jednom tjedno jer mi je preintezivna za često uporabu.

Nažalost, nisam fotografirala lice prije prvog korištenja jer nisam očekivala ovakve rezultate i priliku za bloganje o ovome no moja je koža sad nakon 3 korištenja mnogo čišća. Smanjene su mi mrlje od sunca, pore su čišće + manje vidljive a lice mi je dobilo sjaj koji izlazi i preko BB kreme pa koristim manje highlightera. :) Nakon ispiranja maske s lica sa čistom vodom, pričekam barem pola sata i nanosim hidratantnu njegu. Trenutno testiranam učinak hladno prešanog ulja sjemenki kupine na licu. Ako vas zanima efekt AHA kiselina na drugima, guglajte "AHA before after".

Ukoliko imate jako osjetljivu ili reaktivnu kožu, strogo savjetujem testiranje maske na manjoj površini kože (čak i ako ste do sad koristili kiseline). Pošto je moja koža mješovita i nije osjetljiva, znam kako je djelovalo na meni (po pitanju osjetljivosti kože). Vrlo vjerojatno će maska biti blažeg učinka svima sa masnom, hrapavom i neosjetljivom kožom.

Bitna napomena: ukoliko se odlučite isprobati ovu masku, makar jednom - koristite ju navečer, a ujutro nanesite SPF kremu ili losion sa minimalnim faktorom 30. Ovo će spriječiti daljnje oštećenje nove "baby" kože koja je inače zaštićena slojem mrtvih stanica kože.

Osim za izradu maske sa kiselinama, ovaj čaj možete piti kao topli ili hladni napitak. Ja pijem barem nekoliko šalica dnevno pa aktivne tvari djeluju i iznutra. Trenutno su prijeko potrebni antioksidansi zbog sezonskih boljki poput prehlada (ja se do sad srećom nisam prehladila, što pripisujem boljoj prehrani i litrama čaja). Čaj od šipka i hibiskusa karakteriziraju intezivna crvena boja, slatko-kiselkasti okus i ugodan miris.

Više detalja o ljekovitosti i primjeni hibiskusa pročitajte na sljedećim linkovima: Link1, Link2, Link3. Javite svakako dojmove ako se odlučite na isprobavanje! I sretno. :D


32 komentara:

  1. Super, baš ću isprobati :-) stavljaš li hladnu vodu ili treba da prethodno proključa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hladnu, dakle nezagrijanu vodu. ;) Javi dojmove!

      Delete
  2. Je li preporučljivo stavljat LRP Effaclar duo + poslije toga i imaš li preporuke za neku povoljnu kremu sa spf-om? Planiram ovo napravit sutra :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam nikad koristila LRP ni taj Effaclar duo, pa ne znam. Ako je hidratantna njega, onda ju koristi najranije pola sata nakon skidanja maske. Ja koristim Kiss My Face kremu sa spf 30 sa iHerb.com, dođe 10 dolara + šiping. Kod nas nisam naletila na ništa odlično, eventualno mi je bila dobar Sun Dance mat fluid spf30 iz dm-a. Sretno btw. :)

      Delete
  3. Odlično, ovo ću baš isprobati. Inače jako volim biljne čajeve i često ih pijem, no nikad nisam koristila čaj od hibiskusa pa ću ga baš probati i piti. A kiseline obožavam, stvarno poboljšavaju izgled kože. Također sam prije puno više radila DIY tretmane, ali sam ih u zadnje vrijeme zanemarila. Ovo će bit idealna prilika za isprobavanje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto, došlo kao naručeno. :D Ja sam isto malo zapostavila DIY projekte, no jučer sam otišla u Kemig i obnovila zalihu sirovina (bazna ulja, polisorbat, glicerin, čajevi... uskoro ću morati nabaviti i novu zalihu himalajske soli). Biti će uskoro i više DIY postova. :) Ja do sad nisam imala iskustva s kiselinama, ovo mi je prvo i odlično, nastaviti ću ovako dokle god funkcionira - jeftino i prirodno. :)

      Delete
  4. Super ideja, ovo moram isprobati :D

    Samo da te pitam, zašto čekaš pola sata sa nastavkom njege?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pričekam eventualnu reakciju kože pa njegujem sukladno time. Ponekad se može desiti perutanje, crvenilo ili čak prištići (neki to pripisuju "čišćenju" kože, pa je kao normalno, mada mi to zvuči kao reakcija kože na preveliku razinu kiselina ili hipeosjetljivost kože na kiseline općenito).
      I naravno, šminkanje nakon nanošenja maske mora pričekati barem pola sata, posebice sa recimo puderima/BB kremama koje imaju alkohol i slične iritanse. Da koža "dođe sebi". No ako koža jako peče/zateže/ima jaku reakciju odmah nakon ispiranja, može se njegovati odgovarajućom (blagom) njegom no to znači da je tretman bio preagresivan.

      Delete
  5. hvala puno na ovom receptu, jedva čekam da isprobam. radila sam tretmane aha kiselinama kako bi skinula ožiljke od akni, znam da sam platila oko 500 kn i da mi je uklonilo sve mrlje sa lica :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je odlično, nisi bezveze investirala onda.:) Ponekad se isplati prepustiti u ruke profesionalcima. Javi dojmove kad isprobaš, baš me zanima zbog usporedbe sa salonskim tretmanom kiselinama.

      Delete
  6. Mara darling, thank you very much for the mention and your sweet words! Hvala!<3 I already told you I'm super happy that you also like this mask. I'm beyond excited when something works as well for others as it does for me :) And what a lovely post, if I haven't tried it already I would definitely want to after reading this :)) xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are welcome dear :* and you deserve it, of course. Thanks for the comment and sweet words.

      Delete
  7. Upravo sam se okupala posle tretmana, lice mi nikad nije bilo mekše! Mislim da ću večeras čak preskočiti korišćenje kreme, ali sutra stavljam SPF.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajme zakon. :D Ja sam također primjetila da je koža mekana iza, ali kad nahranim kožu sa uljima (koristim ulje sj. grožđa i kupina, dobri su za masnu/mješovitu kožu). Lice mi nikad nije bilo glađe i svilenkasto, ali da isušuje barem malo - isušuje. Barem mene, a čitala sam da je to normalno sa kiselinama.

      Delete
    2. Moguće je da je isušilo malo, ali ne primećujem. Evo baš sam rešila sutra da kupim ulje semenki grožđa pa da probam njime da malo negujem lice. Imam normalnu ka mešovitoj koži - nos mi sija, tačnije vrh nosa. Mada ne znam, da li je prehrambeno ulje okej za korišćenje na koži lica? http://www.granum.rs/ulje-semena-grozda-hladno-presovano-nerafinisano/ ovo je u pitanju. I rešila sam da probam čišćenje lica uljima, jer već imam ricinus :D

      Delete
    3. Da, ovo ulje je super jer je hladno prešano, nerafinirano, a ionako piše dolje u tekstu da ima široku primjenu u kozmetici. Baš je lijepa boca. :) Misliš li koristiti polisorbat za uljnu emulziju ili OCM sa vrućim ručnikom? Ja sam probala ovo zadnje, na kraju sam kupila polisorbat i vratila se metodi umivanja.

      Delete
    4. Čitam redovno, znam :D Mislim da ću probati za početak sa toplom krpom, pa ako mi ne bude odgovaralo uvek mogu da kupim polisorbat, iskreno ne znam ni gde da tražim a želim probati što pre :D Ako koristim sa polisorbatom, koju kremu preporučuješ a da može da se nađe u Liliju ili DM-u?(Imam 18 godina pa zavisim od džeparca :D)Ili opet mogu da koristim ulje semenki grožđa?

      Delete
    5. Aha, joj hvala ti <3 Ma najbolje ti je onda samo ulja + topli ručnik, skida jednako samo je razlika što nakon metode sa ručnikom ulja ostaju na licu. Zato je bitno koristiti ulja koja nisu komedogena, dakle neće začepiti pore. Ulje s. grožda je super za to i jako je mazivo. Što se tiče preporuka kreme, misliš na njegu nakon skidanja šminke uljima, ne treba ti jer će ulja ostati na licu u tanjem sloju i hidratizirati (barem je meni tako). Ako misliš na njegu nakon ove maske iz posta, najbolje ti je kupiti Bale Aqua Serum on je jeftin a ima ok sastav i zbilja vlaži kožu. Meni on nije dovoljno hidratantan sad, pa zato koristim ulja nakon. Što se mene tiče, slobodno koristi ulje s. grožda iza, najbolje da prvo navlažiš lice (možeš i s običnim vodom, nakon umivanja). ;)

      Delete
    6. Hvala na preporukama, imala sam Balea Aqua serum ali mise učinio nedovoljnim pa sam htela da kupim nešto drugo ali sam napravila totalni promašaj(Bioten refresh me) i sad hoću da kupim nešto što je bolje za kožu lica :D

      Delete
    7. Da, nije on loš ali je slab, posebice sad preko zime. Ako naletiš na išta dobro u lokalnim drogerijama a da ima i u ZG-u, javi ;)

      Delete
    8. Važi :D Da li bi mi preporučila da kao tonik koristim zeleni čaj, imam neki zeleni čaj sa cvetovima ruže koji je divan, pa sam mislila da napravim malo tonika od njega, ali nisam sigurna da li bi to bilo dobro, posebno ako kombinujem sa uljima. Ako smaram, izvini! :D

      Delete
    9. Da, svakako, zeleni čaj je super, ali bi ga trebala dnevno svježeg koristiti. Popiješ pola, pola na lice. ;) On je pun antioksidanata pa nije dobro da stoji dugo u boci. Možeš ga i čuvati u frižideru. Takav "tonik" je više cvjetna/biljna vodica nego pravi tonik, mnogi kupovni ionako imaju alkohol u sebi pa je i poželjno da ga koristiš sa uljima. Na vlažno lice, svakako. ;)

      Delete
  8. Imam par pitanja :-D
    Mora li baš bit destilirana voda i zašto? Mogu li samo prokuhat i ohladit vodu sa špine?
    Ima li veze postotak hibiskusa u čaju?
    Mogu li masku koristit i na podočnjacima bez straha da ću spalit taj dio :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne mora, ali je bolja jer se u njoj ne mogu razviti bakterije koje bi prešle na lice i napravile sranja, kao ona iz špine (ne znam kakva je voda kod tebe, ali opreza nikad dosta). Možeš ju prokuhati, bolje i to nego ona direktno iz vodovoda-
      Ima ako želiš učinkovitiju masku. Hibiskus je taj koji sadrži AHA kiseline i radi eksfolijaciju, šišak je antioksidans, dakle definitivno koristan ali ako tražiš kiseline, što više hibiskusa - to bolje.
      Radije nemoj, nećeš spaliti ali bi svakako mogla isušiti taj dio na kojem se nalazi tanka i osjetljiva koža lica. To bi moglo dovesti do nastanka ili produbljivanja bora i osjećaja zatezanja, žarenja i nelagode. Nemoj ovu masku maljati gdje god stigneš, samo na područja koja ti trebaju, a oko očiju svakako izbjegavaj (sluznica ne voli nikakve kiseline).

      Delete
    2. Vidim da većina čajeva ima 25% hibiskusa a cedevita čaj ima 40%. Ti nisi napisala koliko ima ovaj tvoj. Da probam sa ovim slabijim na pređem na jači?
      Ne nanosiš je na cijelo lice? Šta nebi bilo dobro sve očistit? Bar sa kraćom minutažom?

      Delete
    3. Oj Hele, isprike na super kasnom komentaru, gmail mi je očito zblesiran po pitanju ovog posta, nisu mi došli još neki komentari osim ovog. :( Nadam se da ćeš vidjeti poruku.
      Enivej, mislim da na mojem piše negdje na kutiji ali ju nažalost nemam kod sebe trenutno. Javim ti sutra, obećajem. Možeš slobodno probati sa slabijim udjelom ili manjom količinom. Nanosim masku na cijelo lice osim vrata i oko očiju. Ako imaš jako suhe obraze npr. možda ju tu ne moraš staviti ili pomiješaš čaj sa glicerinom i nekim uljima. Što se tiče minutaže, što je kraća učinak je slabiji jer kiseline ne stignu "izgristi" mrtve stanice kože do tad, bez obzira na tip kože. Barem tako djeluje na mojoj, mješovitoj, za ostale tipove kože ti ne mogu baš reći jer nemam iskustva. :(

      Delete
  9. Postovana, maska je odlicna. Probala i prezadovoljna. Postupila po tvom uputstvu. Ustvari drzala sam je desetak minuta. isprala hladnom vodom i namazala hranjljivom kremom. Koza fenomenalna. Posto imama 42 godine mislila sam da ce mi koza burnije odreagovati, bila malo crvena nekih sat vremena i to je to.

    Hvala za recept i veliki pozdrav.

    Ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Petra, isprike na jako kasnom odgovoru, nisam dobila nikakvu notifikaciju na mail za komentar :(
      No sretna sam da je maska funkcionirala, sad znam da ju mogu preporučiti i vašim vršnjakinjama jer nisam do sad znala kako bi takva koža reagirala. Hvala na čitanju i komentaru! :)

      Delete
  10. Wow. Koristila sam masku s AHA od Green Girl i bila sam prezadovoljna, potrosila do kraja i nikako kupiti novu jer zelim jos hrpu njenih proizvoda odjednom. A obecala sebi da nema novih kozmetikica dok ne potrosim sto imam :D

    Sutra cu ovo isprobati i jako se veselim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok, isprobano. Izvrstan peeling, cak rekla bih nesto jaci nego onaj koji je meni GG bila spravila. Osjetila sam konkretno peckanje, skinula ga nakon 10 min i docekale su me super stisnute pore i osvjezena, zaista vidljivo glatka koza.
      Ovo mi je zaista jedno od najbitnijih i najgenijalnijih kozmetickih otkrica stoga zahvaljujem na postu. :)

      Delete
    2. Opa, najs! :D Ja sam također imala tu GG masku, ne sjećam se koliko je moja bila jaka, mislim da je imala 7% kiselina. Nisam vidjela konkretne rezultate kao s ovom mojoj AHA maskom. Tako glatka koža je i meni najdraža odlika ovog tretmana. Sretna sam da sam pomogla i bome uštedjela lovu na skupljim proizvodima i tretmanima. Rock on! :D

      Delete
  11. Danas sam ju prvi put probala i držala sam ju skoro 10 min jer imam dosta masnu i neosjetljivu kožu, prvi dojam je super :)
    Nažalost tekstura moje kože trenutno je koma jer na obrazima imam duboke "ice pick" ožiljke od akni i loših kozmetičarki. Nadam se da će ova maska nakon nekoliko uporaba napraviti barem malo poboljšanje, ali mislim da ću na kraju morati uložiti novce u mikrodermabraziju ili nešto tako ://

    ReplyDelete

 

Newsletter pretplata